Narzędzia e-commerce do zarządzania sprzedażą, które ułatwią prowadzenie biznesu online
W 2023 roku wartość polskiego rynku e-commerce była szacowana na ponad 120 miliardów złotych. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, który przyspiesza z roku na rok. Postępująca automatyzacja i integracja systemów firm działających w sieci pozwala na podejmowanie trafnych decyzji sprzedażowych, skuteczny marketing i efektywną obsługę klienta. Ten rozwój nie byłby jednak możliwy, gdyby nie różne narzędzia dla e-commerce. Przygotowaliśmy dla ciebie listę topowych narzędzi, które wspomogą działanie twojego sklepu internetowego.
Czego dowiesz się z tego artykułu:
- Dlaczego narzędzia e-commerce są obecnie niezbędne w sprzedaży?
- Jak wybierać narzędzia do zarządzania e-commerce - sprawdź nasze propozycje.
- Co zyskujesz dzięki zewnętrznym narzędziom?
Narzędzia e-commerce wspierające sprzedaż internetową — czy ich potrzebujesz?
Dzisiaj wielu przedsiębiorców decyduje się na swój sklep internetowy lub sprzedaż na Allegro lub innym marketplace. W branży e-commerce jest to podstawa widoczności w sieci, która potrafi przełożyć się na potężne zyski, jeśli tylko zostanie prawidłowo poprowadzona. Czy jednak do zarządzania sprzedażą internetową i twojego biznesu potrzebujesz jakichkolwiek narzędzi? Teoretycznie nie i każdą z czynności jesteś w stanie wykonać manualnie. Wystarczy ci do tego sprawnie działający CMS, czyli system zarządzania treścią. Efektywne zarządzanie zapasami, zwłaszcza za pomocą różnych kanałów sprzedaży równolegle potrafi być jednak czasochłonne. Wyobraź sobie, że musisz zadbać o:
- monitorowanie cen na wielu platformach marketplace, jak Allegro, eBay, czy Empik,
- realizację zamówień i obsługę klientów (w tym reklamacji),
- synchronizację stanów magazynowych i cen tak, aby korelowały z faktycznym stockiem.
Zwróć uwagę, że nie ma tutaj jeszcze mowy o analityce i jakichkolwiek działaniach marketingowych, bez których próżno wypatrywać rezultatów twojej ciężkiej pracy. Choć więc e-handel bez narzędzi do zarządzania sprzedażą jest możliwy, będzie skrajnie nieefektywny. Zwłaszcza obecnie, kiedy twoi konkurencji korzystają z zaawansowanych systemów do zarządzania sprzedażą wielokanałową. Jeśli zależy ci na tym, aby zwiększać sprzedaż, oprogramowanie wspierające sklep internetowy będzie niezbędne. Pytanie brzmi, jak je wybierać.

Poznaj top 5 najlepszych narzędzi dla e-commerce dla sklepu internetowego
Poniżej znajdziesz nasze propozycje narzędzi, bez których trudno wyobrazić sobie prężnie rozwijający się, nowoczesny biznes. W zestawieniu zawarliśmy platformę do automatyzacji, narzędzia analityczne, komunikacyjne oraz wsparcie dla klientów sklepu.
PartsManager
PartsManager to cały e-commerce w jednym miejscu. Kompleksowa platforma do zarządzania i automatyzacjisprzedaży jest wyposażona w zaawansowane możliwości. Skorzystaj z takich funkcji, jak:
- integracje e-commerce, firm kurierskich, platform księgowych dostępnych na wyciągnięcie ręki,
- możliwość zarządzania fakturami, produktami i wysyłką towarów z poziomu jednego panelu,
- pełna kontrola asortymentu w poszczególnych hurtowniach i cen,
- automatyzacja obsługi zamówień i prosta sprzedaż online,
- wbudowane funkcje AI — masowo wystawiaj i edytuj aukcje i oferty Allegro w wielu językach,
- sprawna obsługa klienta, która skraca czas obsługi zamówienia.
Platforma PartsManager jest dostępna w jednym z czterech planów cenowych. Każdy z nich różni się zakresem dostępu do poszczególnych funkcji. Sprawdź cennik i wybierz idealny plan dla siebie!
Google Analytics
Google Analytics to przysłowiowa klasyka gatunku. To narzędzie marketingowe pozwala na zbieranie zaawansowanych danych o sesjach, użytkownikach, odsłonach, czasie spędzonym na stronie, a także konwersjach i współczynniku odrzuceń. Z jego pomocą możesz pozyskiwać raporty o odbiorcach twojej witryny i monitorować, skąd pochodzi ruch na stronie internetowej. Dzięki tym informacjom będziesz świadomie rozwijał swój biznes, zwiększając sprzedaż produktów lub usług.
Dużą zaletą Google Analytics jest możliwość zintegrowania go z innymi usługami Google, jak Google Ads, Search Console i nie tylko, co pozwala na kompleksowe kreowanie strategii marketingowej.
Google Trends
Google Trends to darmowe narzędzie pozwalające na śledzenie trendów panujących aktualnie w poszczególnych rejonach w kraju i na świecie. Umożliwia weryfikację zapytań internautów w przeglądarce Google oraz serwisie Youtube począwszy od 2004 roku do dnia dzisiejszego (w tym nawet z ostatniej godziny). Dzięki Google Trends optymalizacja twojego serwisu będzie łatwiejsza, a newsletter, lepiej trafiony. Z Trendami Google znajdziesz popularne słowa kluczowe i uzupełnisz analizę danych z Google Analytics.
Brand24
Jeśli zależy ci na tym, aby dowiedzieć się, co inni piszą o tobie w sieci, Brand24 będzie dobrym rozwiązaniem. Umożliwia monitorowanie internetu, w tym mediów społecznościowych. Dzięki zaimplementowaniu technologii sztucznej inteligencji narzędzie automatycznie dokonuje analizy sentymentu, a także pomaga mierzyć zasięg w social mediach.
Asana
Asana jest narzędziem, które pozwala koordynować pracę zespołu. Umożliwia automatyzację procesów, planowanie, integrację różnego typu narzędziami (np. Dropbox), przede wszystkim zaś raportowanie i komunikację między współpracownikami. Dzięki niej możesz obsługiwać swój sklep internetowy efektywniej.
LiveChat
LiveChat to narzędzie dedykowane obsłudze klientów. Może wspierać proces zakupowy na każdym etapie. Oferuje automatyzację działań, co znakomicie skraca czas niezbędny do obsłużenia zamówienia.
To tylko kilka przykładów spośród setek dostępnych możliwości. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w nowoczesnym handlu jest automatyzować procesy tak, aby przebiegały one sprawniej i szybciej. Sprawdź, co potrafi PartsManager i zrób pierwszy krok w stronę sukcesu!
Narzędzia dla e-commerce - pytania i odpowiedzi:
Q: Czy PartsManager oferuje automatyczną synchronizację stanów magazynowych?
A: Tak, w zależności od wybranego pakietu cenowego synchronizacja może odbywać się w interwałach od 4 godzin do 1 godziny albo w czasie rzeczywistym.
Q: Czy do platformy e-commerce potrzebuję jak najwięcej narzędzi?
A: Wybór narzędzi powinien być podyktowany potrzebami biznesowymi twojego biznesu oraz dostępnym budżetem. Zastanów się, gdzie i w jaki sposób chcesz się reklamować, do jakich grup odbiorców chcesz dotrzeć, a także jakich danych o użytkownikach potrzebujesz.
Q: Czy integracja sklepu internetowego z platformą e-commerce ułatwia zarządzanie sprzedażą?
A: Tak, ponieważ za pomocą jednej platformy możesz obsługiwać oba kanały. To wygodne rozwiązanie, które znacznie oszczędza twój czas.
Postaw na automatyzację sklepu internetowego dzięki narzędziom e-commerce. Sprawdź, co potrafi PartsManager i zwiększaj sprzedaż!