Automatyzacja obsługi zamówień w systemie. Jak to działa?
Automatyzacja zamówień to zespół działań, które mają na celu ułatwienie prowadzenia sklepu internetowego i zminimalizowanie liczby związanych z tym obowiązków. Przeczytaj, jak zwiększyć sprzedaż, usprawnić zarządzanie przestrzenią magazynową i dostawami dzięki platformie do obsługi procesu zamówień PartsManager.
Czego dowiesz się z tego artykułu:
Poprzez automatyzację zamówień możesz znacząco skrócić czas potrzebny do realizacji wielu czynności w sklepie internetowym. Zacznij generować większy przychód w prostszy sposób. Z naszego artykułu dowiesz się:
- na czym polega automatyzacja w e-commerce,
- dlaczego warto wdrożyć automatyczne algorytmy w swoim sklepie internetowym,
- jak przebiega automatyzacja zamówień w sklepie internetowym z aplikacją PartsManager,
- czy automatyzacja musi być droga.
Na czym polega automatyzacja zamówień w sklepie internetowym?
Zautomatyzowanie procesów sprzedażowych polega na oddaniu w ręce inteligentnych algorytmów powtarzalnych i rutynowych działań, jak:
- wystawianie faktur,
- obsługę wysyłki zamówień,
- aktualizacja statusu zamówienia.
Automatyzacja procesu obsługi zamówień ma kluczowe znaczenie dla firm nastawionych na intensywny rozwój. Jeśli planujesz sprzedawać więcej towarów na takich platformach marketplace, jak Amazon, Allegro, eBay lub po prostu chcesz przyspieszyć swój sklep internetowy, będzie to dobry kierunek rozwoju.
Dlaczego potrzebujesz automatyzacji w e-commerce? 5 najważniejszych powodów
Automatyczne zarządzanie sprzedażą internetową to bardzo pojemne pojęcie, dlatego część przedsiębiorców broni się przed tego typu działaniami, bojąc się, że nie zobaczy wymiernych rezultatów, a będzie musiało niemało zapłacić za usługę. Decydując się na integrację swojego sklepu z platformą PartsManager możesz liczyć na konkretne korzyści
Automatyzacja procesu obsługi zamówień
Narzędzie do automatyzacji przyspieszy proces obsługi wysyłek. Od wygenerowania etykiety nadawczej po zamówienie kuriera i przekazanie niezbędnych instrukcji, system zajmie się wszystkim sam. Poprzez automatyzację twoi pracownicy nie marnują czasu na powtarzalne czynności i mogą zająć się np. projektowaniem kampanii marketingowej.
Łatwiejsza obsługa zamówień poprzez monitorowanie stanów magazynowych
Automatyzacja pozwala na szybsze przetwarzanie zamówień, ponieważ algorytm samodzielnie weryfikuje stany magazynowe. Klient od razu wie, czy towar, który chce zamówić, jest dostępny na stanie i w jakiej ilości. W zależności od tego, jak działa automatyzacja, niekiedy system automatycznie zamawia brakujące artykuły. Aktualizacja stanów magazynowych to pewność, że artykuły, które znajdują się na stronie, faktycznie są dostępne.
Automatyczne zmiany statusów w systemie
Automatyzacja procesu zamówień w systemie to także modyfikacja zmiany statusu zamówienia w zależności od konkretnych zdarzeń. Dzięki temu zamawiający od razu dowiaduje się, że jego zamówienie zostało przyjęte do realizacji, spakowane i wysłane. Dla zachowania płynności procesów biznesowych takie automatyczne akcje mają duże znaczenie.
Redukcja kosztów operacyjnych
Automatyzacja obsługi zamówień pozwala także uniknąć błędów wynikających z ręcznego wprowadzania danych. To ryzyko błędów często powoduje, że przedsiębiorcy wahają się przed podejmowaniem odważnych działań, które mogłyby zwiększyć liczbę zamówień. Poprzez eliminację czynnika ludzkiego można zapewnić szybsze i bardziej precyzyjne realizowanie zamówień niższym kosztem. Z uwagi na to, że system wykonuje określone akcje w odpowiedzi na zmiany w systemie, nie ma tutaj miejsca na wahanie się.
Kosztem nieprawidłowo realizowanej obsługi zamówień jest też wzrost niezadowolenia klientów i stopniowa utrata renomy. W dobie agresywnego marektingu nie możesz sobie na to pozwolić! Im szybciej przesyłka dotrze do klienta, tym bardziej będzie on zadowolony.
Eliminacja wąskich gardeł
Realizacja zamówień w firmie dystrybucyjnej często napotyka na różnego rodzaju wąskie gardła. Może nim być zbyt wolna obsługa klienta, manualny proces realizacji zmówień, czy brak wdrożenia integracji z firmami kurierskimi. Poprzez automatyzację procesu realizacji zamówień można wyeliminować wiele z tych przeszkód i uczynić z nich zalety, które wyróżnią cię na tle konkurencji.
Jak wygląda automatyzacja procesu obsługi e-sklepu z PartsManager?
Zaprojektowanie dedykowanych algorytmów wspierających obsługę każdego zamówienia to kosztownych i czasochłonny proces. Dodatkowo takie algorytmy trzeba na bieżąco modyfikować, dopasowując je do zmian rynkowych. Z PartsManager wygląda to zupełnie inaczej. Informacje, automatyzacje i dodatkowe funkcje implementowane na podstawie danych z pliku CSV z bazą produktową. Nie musisz martwić się o szycie oprogramowania na miarę lub złożone łączenie twojej bazy danych z API.
PartsManager automatyzuje obsługę zamówień na wiele sposobów. W ramach abonamentu otrzymujesz takie funkcje, jak:
- synchronizacja zamówień, stanów i cen w czasie rzeczywistym,
- zaawansowana obsługa cen i marż,
- regularna synchronizacja produktów,
- integracje z platformami marketplace, firmami kurierskimi i firmami świadczącymi usługi księgowe,
- obsługę dropshippingu,
- zaawansowane funkcje AI,
- dostęp do przestrzeni dyskowej,
- wsparcie techniczne.
Dzięki automatyzacji dużo łatwiej obsłużysz wiele magazynów jednocześnie. Jeśli twój sklep operuje za pośrednictwem kilku hurtowni, dzięki prawidłowo wdrożonej automatyzacji oszczędzasz mnóstwo czasu. Dodatkowo zaawansowane funkcje AI pozwalają na prognozowanie zapotrzebowania. Dzięki temu możesz uprzedzić nieprzewidziane zachowania rynkowe i uzupełnić zapasy, zanim zrobi to konkurencja.
Sprawdź cennik usług i wybierz plan dopasowany do swoich potrzeb. Dzięki możliwości wyboru jednego z kilku planów korzystasz ze skalowalności i elastyczności, jaką daje PartsManager. Przekonaj się, że wdrożenie automatycznych algorytmów nie musi kosztować majątku!
Zarządzaj zamówieniami, wysyłaj towary i obsługuj zamówienia z poziomu jednej, intuicyjnej aplikacji. Zacznij oszczędzać czas i wydawaj mniej środków, skupiając się w zamian na rozwoju biznesu. Uprość swój e-commerce, maksymalizując zyski dzięki platformie PartsManager.
Automatyzacja zamówień — pytania i odpowiedzi:
Q: Czy aktualizacja statusów zamówienia jest przesyłana także do klienta?
A: Dzięki automatycznej aktualizacji statusów każdego z rodzajów zamówień klient może sprawdzić status swojego zamówienia na bieżąco. Nie musi w tym celu kontaktować się z obsługą sklepu internetowego.
Q: Jak często są synchronizowane ceny produktów w programie PartsManager?
A: Częstotliwość synchronizacji cen zależy od wybranego planu cenowego i może wynosić od 4 godzin w przypadku planu darmowego do 1 godziny w przypadku planu Business.
Q: Czy wdrożenie usługi PartsManager wymaga dostosowania sklepu internetowego od strony programistycznej?
A: Nie, PartsManager operuje na plikach CSV przechowujących szczegółowe informacje na temat asortymentu sklepu. Nie ma konieczności modyfikacji kodu źródłowego strony internetowej, jak ma to często miejsce w przypadku "pełnowymiarowych integracji". Dlatego nasza platforma działa szybciej i jest tańsza.
Automatyzacja obsługi zamówień w sklepie internetowym to niższe koszty i większa efektywność. Sprawdź narzędzie PartsManager!