
Dwukierunkowa integracja sklepu internetowego z Allegro — jak przebiega i ile kosztuje?
Wielu przedsiębiorców zaczynających przygodę z e-commerce waha się między własnym sklepem internetowym a kontem Allegro dla firm. Obawiają się, że wybierając oba rozwiązania jednocześnie, będą mieli zbyt dużo pracy, a płynna sprzedaż i obsługa aukcji będą po prostu niemożliwe bez zatrudniania kolejnych pracowników i lawinowego wzrostu kosztów. Czy rzeczywiście musi tak być? Na czym polega synchronizacja sklepu internetowego z Allegro.pl?
Czego dowiesz się z tego artykułu:
- Czym właściwie jest integracja sklepu internetowego z Allegro?
- Dlaczego warto decydować się na integrację e-commerce?
- Jak wygląda integracja Allegro z PartsManager?
- Ile kosztuje i od czego zależy cena integracji e-sklepu z Allegro?
Na czym polega integracja z Allegro w przypadku e-commerce?
Nie ma przeszkód, aby prowadzić jednocześnie własny sklep internetowy i oferować te same towary jako wystawiane na aukcjach Allegro tak długo, jak te dwa kanały sprzedaży są od siebie oddzielone. Oznacza to, że zamówienia składane przez sklep muszą być realizowane poprzez twoją witrynę, a zakupy za pośrednictwem Allegro muszą przebiegać za pośrednictwem Allegro. To prosta zasada uzasadniona tym, że za wystawianie aukcji i ich finalizację Allegro pobiera swoją marżę. Takie rozwiązanie ma zasadniczą wadę, ponieważ aby sprzedawać poprzez oba kanały, musisz włożyć w to dwa razy więcej pracy — każdy z nich jest obsługiwany oddzielnie.
Na szczęście obecnie większość oprogramowania CMS i SaaS pozwala na integrację z Allegro.pl. Dzięki temu możesz sprzedawać na Allegro i w swoim sklepie internetowym z poziomu panelu administratora jednego systemu.

Co daje integracja sklepu z Allegro — obsługa wielu kont Allegro i nie tylko
Dwustronna integracja sklepu internetowego z popularnym serwisem e-commerce daje dostęp do pełnych możliwości Allegro. Dzięki niej z poziomu oprogramowania sklepu internetowego możesz:
- wystawiać oferty na Allegro,
- tworzyć i aktualizować karty produktowe i opisy aukcji,
- automatycznie wznawiać i dezaktywować oferty,
- korzystać z obsługi wielu kont Allegro,
- używać aktualizacji i synchronizacji stanów magazynowych produktów,
- włączyć obsługę Allegro Smart.
Ważnym elementem integracji jest również to, że zarządzanie sprzedażą stanie się znacznie łatwiejsze. Wszystkie zamówienia i wysyłki będziesz koordynował z jednego panelu administracyjnego. W efekcie lepiej kontrolujesz swoją sprzedaż, unikniesz pominięcia zamówienia lub wysłania go ponownie z poziomu sklepu. Podsumowanie opłaty Allegro za wystawienie danej oferty pojawia się w widocznym miejscu, więc od razu wiesz, ile kosztuje cię dane działanie. Wykorzystanie pełnych możliwości API Allegro otwiera zupełnie nowe możliwości. Szkoda byłoby z nich nie skorzystać!
Jak wygląda integracja Allegro z twoim sklepem internetowym dzięki PartsManager?
Automatyzacja sprzedaży na Allegro i połączenie jej z twoim sklepem internetowym za pośrednictwem platformy PartsManager jest możliwe dzięki prostej integracji z Allego. Z poziomu tej samej usługi wdrożysz też połączenie z firmami kurierskimi i systemami księgowymi, otrzymując kompletne narzędzie do prowadzenia biznesu.
Wszystkie powtarzalne czynności są wdrażane przez algorytmy, więc możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu, poświęcając go na rozwój modeli biznesowego. Korzystanie z PartsManager daje też dostęp do pełnej kontroli stanów magazynowych i cen i wsparcia AI, które pozwoli na masowe wdrożenie aukcji i skrócenie czasu wystawienia produktów z wielu dni do kilku godzin.
Synchronizacja Allegro z twoim sklepem krok po kroku
Allegro zapewnia współpracę z plikami CSV. Dzięki temu nie musisz przeprowadzać skomplikowanych i kosztownych prac programistycznych. Nie ma też potrzeby inwestować w konfiguracje API. Jak to działa?
- Krok 1 - pobierz z hurtowni plik CSV zawierający dane z zasobami twojego sklepu internetowego,
- Krok 2 - załaduj plik CSV to PartsManager,
- Krok 3 - skonfiguruj kolumny i pola z danymi produktów,
- Krok 4 (opcjonalny) - zastosuj dodatkowe filtry, np. marże,
- Krok 5 - Zapisz i zastosuj zmiany.
Allegro obsługuje pliki CSV zawierające do 10 tysięcy ofert. Całość działań jest intuicyjna i zajmuje zaledwie kilkanaście minut. Jeśli masz pytania, zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści przeprowadzą integrację sprawnie i szybko.
Ile zapłacisz za dwustronną integrację z Allegro?
Każda platforma e-commerce posługuje się własnym cennikiem integracji dlatego, zanim zdecydujesz się na założenie sklepu internetowego, koniecznie sprawdź, co otrzymujesz w zamian. W przypadku PartsManager masz do wyboru aż cztery plany cenowe. Najpopularniejszy spośród nich to plan Biznes. Obsługuje on do 100 tysięcy ofert (aukcji), a także synchronizację produktów co godzinę. W ramach usługi otrzymujesz m.in.:
- rozszerzone funkcje AI,
- możliwość generowania raportów sprzedaży,
- gotowe szablony wiadomości,
- obsługę dropshippingu.
- priorytetowe wsparcie techniczne.
To wszystko, czego potrzebujesz, aby twój sklep internetowy mógł się rozwijać. Koszt pakietu Biznes to zaledwie 499 zł miesięcznie. Cena integracji zależy od zakresu dostępnych funkcji. Im więcej zapłacisz, tym większe wsparcie otrzymasz w zarządzaniu ofertą swojego sklepu. Niewielkie biznesy e-commerce mogą zdecydować się na prostszy plan (np. Standard). W przypadku dużych sklepów najlepszym rozwiązaniem może okazać się plan Custom.
Czy warto integrować sklep internetowy z Allegro?
Allegro pozwala dotrzeć do milionów potencjalnych klientów w krótkim czasie i bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z rozbudową infrastruktury sklepu internetowego, usług hostingowych, pozycjonowania strony internetowej i innych działań, bez których własny sklep internetowy nigdy nie stanie się widoczny w wyszukiwarkach internetowych.
Wybór sprzedaży Allegro jest dobrym pomysłem niezależnie od tego, czy masz już własny sklep internetowy, czy może dopiero go rozwijasz. W pierwszym przypadku oferty Allegro będą stanowiły doskonałe dopełnienie e-commerce. W drugim pozwolą uzyskać pierwsze rezultaty w relatywnie krótkim czasie. Przekonaj się, że twój pomysł na biznes może generować przychód niemal od razu.
Z platformą PartsManager dotrzesz do nowych klientów Allegro i obsłużysz wszystkie zamówienia z jednego miejsca. To naprawdę proste!
Sklep zintegrowany z Allegro — pytania i odpowiedzi:
Q: Czy integracja sklepu z Allegro obejmuje regularną synchronizację magazynu?
A: Tak, synchronizacja magazynu przebiega w czasie rzeczywistym. W momencie, kiedy produkt zostaje sprzedany w sklepie internetowym lub na Allegro, system PartsManager automatycznie zaktualizuje jego dostępność, Dzięki temu nie powstaje ryzyko, że sprzedaż produkt niedostępny.
Q: Czy integracja z Allegro umożliwia tworzenie opisów ofert?
A: Tak, dzięki funkcjonalnościom PartsManager wystawisz i wyedytujesz aukcje (oferty) bezpośrednio z poziomu systemu. W ten sposób możesz dodać nowe produkty, zaktualizować ceny i opisy, skracając czas obsługi administracyjnej do minimum.
Q: W jaki sposób integracja sklepu internetowego z Allegro przyspiesza obsługę zamówień:
A: Korzystając z możliwości integracji, jakie daje PartsManager, możesz zmienić statusy zamówień, drukować etykiety i zarządzać wysyłką do klientów Allegro w jednym panelu administracyjnym. Dzięki temu skracasz obsługę zamówień i budujesz swoją renomę.
Integracja z Allegro.pl to wiele korzyści dla twojego sklepu internetowego. Przeczytaj, dlaczego warto się na nią decydować. Poznaj PartsManager!